Letbanetur mod Lystrup endte med sigtelse

dato

Torsdag aften lidt over kl. 18.00 opstod der en hændelse på Aarhus Hovedbanegård, da en 50-årig mand steg på det forkerte letbanetog. Manden troede, at toget kørte mod Odder, men det var i stedet på vej mod Lystrup.

Da manden opdagede fejlen, trak han i nødbremsen for at komme ud, hvilket førte til en voldsom diskussion med føreren af letbanen. Politiet blev tilkaldt til stedet, og den 50-årige mand blev sigtet for uberettiget at have trukket i nødbremsen, en overtrædelse af Jernbaneloven.

Kilde: Østjyllands Politi
Mest læste artikler