Plejehjemmet Sønderskovhus søger viceforstander med god balance – en leder, der jonglerer sikkert i både administration og sundhedsfaglighed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Overskrift

Viceforstander søges til Plejehjemmet Sønderskovhus i Lystrup - en arbejdsplads i skønne omgivelser og tæt på skov.

 

Stillingsbeskrivelse

Det er borgerne, det handler om! Deres hverdag. Deres trivsel.  

Derfor er vores mål, at borgerne og deres pårørende oplever en tæt kontakt til plejehjemmets forstander og viceforstander, så vi kan sætte ind med den bedst mulige omsorg og faglighed.  

Vi er et forstanderteam med både en forstander og viceforstander. Mantraet er: ”vi skal lykkes sammen”.  

Vil du være med? Har du lyst til at skabe de smidige og understøttende administrative løsninger, der gør, at vi kan frigøre tid til nærværet med beboerne på plejehjemmet og mere nærværende ledelse for medarbejderne? Vil du kompetent og energifyldt gå ind i en lederstilling som viceforstander med administrativt ansvar?  

 Som viceforstander med administrativt ansvar vil dine opgaver bl.a. være: 

  • Overordnet dagligt driftsansvar for planlægning, opfølgning og sparring på ressource anvendelse og økonomistyring 
  • Arbejde med vagtplanlægning 
  • Dagligt medansvar for arbejdsmiljø 
  • Udarbejde diverse referater, notater og dokumentation i forbindelse med ledelsesinformation, økonomistyring, sygefravær mv. 

Du får i høj grad mulighed for at præge stillingen i tæt samarbejde med forstander.

  

Om Plejehjemmet Sønderskovhus

Vi er et plejehjem, der arbejder målrettet ud fra de fem ledetråde med fokus på ”det gode hverdagsliv” med borgeren i centrum. 

Plejehjemmet ligger i skønne omgivelser midt i Lystrup med en skøn og anvendelig have, til glæde for alle. Sønderskovhus består af 38 plejeboliger, hvor de 14 er ægteskabslejligheder. De er fordelt på tre enheder. 

Vi har et tæt samarbejde med lokalsamfundet, som støtter op om aktiviteter på Sønderskovhus, både hverdagsaktiviteter og større aktiviteter. 

Vi er et hus med mange faggrupper: sygeplejersker, terapeuter, sosu-hjælpere og sosu-assistenter samt ernæringsassistenter.  

Vi er ligeledes et stort uddannelsessted for både elever og studerende. 

Der er omkring 42 faste medarbejdere og derudover et antal tilknyttede afløsere, mellem 15-20. 

Vi er stolte af vores plejehjem, og det fremstår pænt og sammenhængende. 

Plejehjemmet er en del af distrikt Nord. Vi har stor fokus på sammen med frivillige, pårørende og medarbejdere, at gøre plejehjemmet levende med mange aktiviteter for den enkelte og for fællesskabet. Vi holder banko, laver stolegymnastik, tager på ture, har fokus på udelivet samt sang og musik.  

Plejehjemmet er simpelthen et godt sted at leve den sidste tid af livet.   

 

Et kig ind i din hverdag som viceforstander:

Viceforstanderen er med til at udarbejde kompetenceplan for plejehjemmet, afklare medarbejdernes kompetencer og sikre den løbende kompetenceudvikling af medarbejderne i samarbejde med forstanderen. 

Du skal holde dig ajour med nyeste viden og sikre rettidig formidling samt opbygge systematisk tilgang til forbedringsarbejdet på plejehjemmet. 

Relationsopbygning, kommunikation og samarbejde har stor betydning i arbejdet med beboere, pårørende og kollegaer, og derfor vægter vi dette meget højt.  

Din hverdag som viceforstander vil være alsidig og præget af mange forskellige opgaver. Der er ikke to dage, der er ens, så har du lyst til en hverdag med mange spændende opgaver og sjove oplevelser sammen med beboere og personale, skal du sende os en ansøgning.

 

Kandidatens profil

Om du har en social- og sundhedsfaglig eller en administrativ baggrund er ikke så vigtigt. Bare du har stærke kompetencer, erfaringer og viden fra begge fagligheder – og lyst til at bringe det hele i spil - og du glæder dig til at udvikle dig i ledelsesopgaven. 

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har et stort personligt drive, der motiverer og skaber energi i samarbejdsrelationerne  
  • Har erfaring med vagtplanlægning 
  • Er proaktiv og på forkant og gør strategierne konkrete  
  • Har stærke relationelle kompetencer og bruger dem aktivt med både, borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere 
  • Har en tillidsskabende og anerkendende tilgang til opgaver og andre mennesker.  
  • Har en struktureret tilgang til arbejdet, har gode kommunikationsevner og pædagogisk tilgang 
  • Har erfaring med kvalitetsarbejde 
  • Har lyst til at indgå i et ledelsesteam  
  • Har personligt mod og står fast – også i modvind 

 

Om stillingen

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes tiltrådt den 1. januar 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter Overenskomsten for ledere i kommunernes ældre-, sundheds- og handicapområde, kostproduktion m.v. eller Overenskomsten for ledere og mellemledere på ældre- og sundhedsområdet m.v., samt den forhåndsaftale Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg, har indgået med DSR-lederforeningen, Ergoterapeutforeningen, Danske Fysioterapeuter og FOA-Århus.

Lønnen udgør pt. 485.090,41 kr. årligt ekskl. pension.

Endelig lønfastsættelse sker efter aftale med den aftaleberettigede faglige organisation på baggrund af ansøgerens kvalifikationer

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt forstander Lone Sperling på telefon:  4187 3984 eller mail: lones@aarhus.dk 

 

Ansøgning:

Klik på ”søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 16. november 2023.

I forbindelse med ansættelse af ledere og chefer anvender vi personprofilering, hvis du går videre til anden samtale, og der vil derfor være profiltilbagemeldinger 

Profiltilbagemeldinger til kandidater

Dato: den 20. november 2023.

 

2.    samtalerunde

Dato: den 23. november 2023.

 

I Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at vi indhenter referencer og evt. straffeattest ifm. ansættelser.

 
  
Om os:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.

 Vores strategi  De fem ledetråde  giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus. Læs mere om vores strategi og forståelsesramme inden første samtale, se  Lederjob (aarhus.dk)

Som ny leder bliver du mødt af et obligatorisk onboardingprogram, og vi lægger vægt på, at alle vores le-dere løbende kompetenceudvikler sig. Derfor har vi både in house lederuddannelse, og der er mulighed for at tage den akkrediterede lederuddannelse ”Diplomuddannelse i offentlig ledelse” (DOL) over en årrække.

 Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbej-der hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulig-hed for udfoldelse. 

Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Lystrup Centervej 78, 8520 Lystrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932096

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet